Skip to content

WAT EN HOE ZIJN WIJ?

Veel sites hebben een button met “wie zijn wij”. Die button hebben wij ook. In de loop der tijd zijn we ons steeds bewuster geworden van de overtuiging dat het nooit om ons draait maar altijd om wat we doen en hoe we dat doen. Dus dat hebben we hier toegevoegd. 

WAT EN HOE ZIJN WIJ?

Veel sites hebben een button met “wie zijn wij”. Die button hebben wij ook. In de loop der tijd zijn we ons steeds bewuster geworden van de overtuiging dat het nooit om ons draait maar altijd om wat we doen en hoe we dat doen. Dus dat hebben we hier toegevoegd. 

Wat en Hoe zijn wij? is een eerste tipje van de sluier op de vraag waar we nu echt voor staan. In meerdere trainingen die we geven, komen de vraagwoorden wat en hoe terug. In onze optiek zijn vragen die beginnen met wat en hoe de beste die er zijn. Wat verwijst naar de essentie van waar het om gaat, bijvoorbeeld “Wat wil je echt bereiken?”. Hoe verwijst naar de weg naar het doel, vooruit kijken en is gericht op actie! “Hoe ga je dat doen?”

Onze missie

Cliënten van beschermingsbewindvoerders en mentoren zitten in een kwetsbare positie. Zij verdienen het beste wat er is. Wij leveren een bijdrage aan de positieverbetering van deze cliënten door hun bewindvoerders(organisatie) of mentor optimaal toe te rusten en te supporten waar nodig. Het draait op plek 1, plek 2 en plek 3 om de cliënt.

De missie is ook verwerkt in ons logo.

 

De kleur groen staat voor vertrouwenwekkend en rustig. De twee “poppetjes” staan voor samenwerking en hulp/steun aan elkaar. Support dus. Het kader staat voor een schild dat bescherming biedt. De “poppetjes” staan bewust niet naast elkaar. De rechter poppetje duwt de cliënt als het ware omhoog.

Onze visie

BewindSupport werkt aan de missie door het aanbieden van een gevarieerd en up-to-date (bij)scholingsprogramma. In de programma’s streven we naar een evenwicht tussen kennis en vaardigheden. Vervolgens is het noodzakelijk om stil te staan bij de vraag wat dit voor jou / jullie én de organisatie betekent. Juist omdat het om de cliënt draait, moet het in de programma’s feitelijk alleen gaan om de kennis en kunde en het reflecterend vermogen van de bewindvoerder of mentor. Het lijkt in eerste instantie tegenstrijdig maar dat is het niet. Bij de missie draait het om de cliënt, dat kan alleen bereikt worden doordat in onze visie alle aandacht gericht is op de bewindvoerder of mentor. Vanwege de noodzaak om stil te staan bij het eigen handelen, streven we naar een persoonlijke, zorgvuldige wijze van communiceren.

Wat zijn we?

We zijn een klein opleidingsbureau dat ernaar streeft vooral goed te zijn in wat we doen / nog beter te worden. We willen er toe doen, we willen van waarde zijn. Omdat het in onze genen zit dat het draait om de cliënt, houdt dat automatisch in dat we graag bescheiden zijn (overigens wel degelijk bewust van onze mogelijkheden en kunde). Het draait vooral om de inhoud en wat we doen. Nog belangrijker is voor ons de vraag “Hoe doen we dat dan?”

Hoe dan?

De essentie is het supporten / ondersteunen van bewindvoerders en mentoren in hun werk. Het steunen gebeurt door het aanbieden van praktische trainingen waarin eigen ervaringen en eigen casuïstiek leidend zijn in de uitvoering. Theorie is een basis die moet worden vertaald naar de praktijk, waardoor de verbinding met het werk en de toerusting om het werk goed te doen, nog groter wordt.

De afgelopen jaren zijn er stappen gezet op het gebied van kwaliteit, toerusten en optimaliseren & professionaliseren van bewindvoerders. Deze stappen werden vooral intuïtief genomen. Inmiddels worden de stappen bewuster en gerichter gezet. Het credo is nu “luister naar je hart”, je verstand gebruiken is echter wel noodzakelijk.

De klus wordt geklaard met mensen die het hart op de goede plek hebben, veel affiniteit met het werk hebben en bereid zijn het beste te leveren waar de klant om vraagt / wat de klant nodig heeft. De trainingen moeten energie opleveren en een bijdrage leveren aan het toerusten van mensen die een moeilijk beroep hebben. Elke training moet een bijdrage leveren aan het gemakkelijker en beter kunnen doen van het werk, ten dienste van de cliënt. De keuze voor kwaliteit of kwantiteit is een hele simpele, kwaliteit voor alles!

De essentie van BewindSupport is te vatten in de woorden klantgericht, praktijkgericht en kleinschalig. Kleinschalig betekent vooral met persoonlijke aandacht. Het gaat niet om de massa. Bij deze essentie hoort een passende manier van communiceren, die kan worden getypeerd als vriendelijk, snel en klantgericht.

De houding is kritisch ten aanzien van wat we doen en hoe we het doen. Tegelijk mogen we trots zijn, zonder zelfingenomen te zijn. We laten ons aanspreken op wat we doen en durven gerust (inschattings)fouten te erkennen en op te lossen of ergens op terug te komen. Onze opdrachtgevers zijn belangrijk, we luisteren naar feedback. Vaak doen we daar wat mee. Als we er niets mee doen, leggen we uit waarom. Vragen proberen we te beantwoorden. Als we het antwoord niet hebben, gaan we op zoek. We willen graag een langdurige en vanzelfsprekende (opleidings- en sparring-)partner zijn. Wellicht het belangrijkste, we willen vooral werkplezier hebben.

Oh ja, nog wat over het 'hoe'

We komen naar je toe! Voor ons is het vanzelfsprekend dat wij gaan reizen in plaats van een groep uit alle hoeken en gaten van het land naar een centrale (lees peperdure) plek in het midden van het land te laten komen. Wat een verlies aan tijd en reiskosten. Ja, het kost ons wel eens moeite om een Friese docent te verleiden naar Limburg te reizen. Gelukkig wint de ratio en daarmee de duurzaamheid tot nu toe altijd!

Op de hoogte blijven van het cursusaanbod?

Meld je aan voor de nieuwsbrief
X