SUPPORT
Van Dale zegt over het woord support: steun, ondersteuning. BewindSupport wil in de letterlijke zin bewind ondersteunen. Steun, ondersteunen, impliceert dat iemand iets zelf kan en daar alleen een hand of een duwtje bij nodig heeft. Het impliceert ook dat iemand zelf doet wat hij of zij zelf kan. Zo hoort het ook in onze benadering.
Als bewindvoerder ben je een duizendpoot die veel ballen in de lucht moet houden. Je moet van veel markten thuis zijn om zo goed mogelijk de financiële belangen van je cliënten te behartigen.
En natuurlijk heb je als ondernemer ook te maken met alle uitdagingen die het ondernemerschap, of dat nou met of zonder personeel is, met zich meebrengt. Geen wonder dat je soms denkt: “Kon ik maar met een professional sparren over deze kwestie of die uitdaging!”.
Gelukkig kun je daarvoor ook bij BewindSupport terecht! Naast ondersteuning door middel van een ruim aanbod aan cursussen en trainingen bieden wij ook Support in de vorm van consultancy.
SupportScan
In samenwerking met Baan Beschermingsbewind bieden wij SupportScan. Met de SupportScan steken we als het ware de thermometer in jouw bedrijfsprocessen. Door middel van gesprekken wordt gekeken waar het precies wringt en waar je vastloopt. Als de diagnose is gesteld, kijken we samen naar de beste oplossing voor jouw operationele vraagstukken.
Zo kunnen we onder andere helpen bij:
- Een complex dossier dat vraagt om specialistische kennis
- De organisatie van je bedrijf: onder andere software, werkprocessen en dossiervorming
- Werkdrukverlichting, efficiency
- Vragen m.b.t. tot je medewerkers of personeelsbeleid
Dus loop je vast en zou je graag consultancy willen van een zeer ervaren beschermingsbewindvoerder: neem dan contact op voor jouw persoonlijke SupportScan. Het eerste verkennende gesprek is altijd gratis.
SupportScan bij complexe vraagstukken
Enkele voorbeelden van eerdere vraagstukken:
- Een bewindvoerder belde BewindSupport: Na een paar jaar bewindvoeren beginnen de werkweken steeds meer een last te worden. De mailbox loopt over en is aan het einde van de dag nooit leeg. En dan bellen de klanten ook nog veelvuldig. Er is nauwelijks tijd om daadwerkelijk tot bewindvoeren te komen. Hoe los ik dit op en hoe ga ik mijn werk weer leuk vinden?
- Er kwam bij BewindSupport een mail binnen van een klein bewindvoerderskantoor: Er is voor de zoveelste keer een herinneringsbrief van de Rechtbank ontvangen omdat rechtbankstukken niet op tijd zijn. Waar gaat dit mis en hoe zorgen we ervoor dat dit proces binnen ons kantoor goed gaat lopen?
- Een betrekkelijk jong kantoor kan zich niet verder ontwikkelen doordat de caseload door een (te) intensief klantencontact feitelijk te laag is. De druk zit met name bij het telefonisch spreekuur.
- Een kantoor heeft behoefte aan kennis en ervaring in het zorgvuldig selecteren en aannemen van nieuwe klanten. Welke wel, welke niet? Hoeveel tegelijk?
Heb jij behoefte aan deskundig advies? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Training "Ondernemerschap voor bewindvoerders"
Loopt de operatie op rolletjes en zoek je juist hulp bij strategische keuzes? Wil je je missie en visie scherper krijgen? Kijk dan snel bij de cursus “Ondernemerschap voor bewindvoerders”.